Tuesday 14 August 2012

Aku Benci PAS namun Aku Cintai Islam Sepenuh Hati dan Jiwaku

Tajuk tulisan aku hari ini macam panas tapi tidak seharusnya begitu.

2. Aku kasihani warga Rohingya kerana aku tidak mahu bangsa Melayu-Islam di Malaysia ini akan mengalami natijah yang serupa dalam tempoh beberapa generasi yang akan datang.

3. Ramai yang tidak pernah menyangka bahawa Filipina dulu2nya adalah sebuah negara Islam dari Luzon ke Mindanao. Segalanya berubah selepas Sepanyol melanggar dan menukar segala2nya, dulu ibukotanya Amanillah kini sudah menjadi Manila. Sepanyol adalah penjajah dan pembunuh etnik serta penukar aqidah yang paling ganas sejak perang salib III tahun2 1400an selari di seluruh dunia terutamanya di Amerika Selatan.

4. Islam juga tewas di Granada ketika itu.

5. Khulafa Utsmaniyyah juga mundur dan keliru dari Turki sehingga Eropah Tengah.

6. Tiada lagi al Warith yang gantinya Alvarez.

7. Tiada lagi Bartuqal yang gantinya Portugal.

8. Yang aku gembira kini Sepanyol dan Portugal sedang meniti hari2 kebangkrapan petanda balasan yang tak mampu ku huraikan. Jangan kau lupa Greece (Greco-Roman) musuh Islam nomor wahid sejak kejadian Adam a.s.

9. Aku mau jadi siapa? Mewarisi sifat2 dan memiliki kejituan cinta kepada Allahu Yahayyu YaQayyum YaRasyiddu YaSabuur.

10. Sultan Salehuddin Al Ayyubi

12. Khulafa ar Rasyidin (Sayyidina Abu Bakar as Siddiq, Sayyidina Umar al Khattab, Sayyidina Utsman ibni Affan, Sayyidina Ali ibni Abi Thalib)

13. Muhammad bin Abdullah bin Abdul Mutalib bin...bin Hasyim...bin...bin Ismail bin Ibrahim...bin Adam as

To be continued in Part 2

Rashidali 14082012


No comments:

Post a Comment